Utbildning inom Glass och Sorbet i Tain l´Hermitage

Kategorier

Kategorier


KURSEN ÄR FULLBOKAD!

Utbildningen är för professionella som vill fördjupa sitt hantverk, sina tekniska kunskaper om glass och sorbet. Under kursens kommer Executive Pastry Chef Christophe Domange gå igenom och lära ut tekniker att blanda och kombinera smaker samt dofter. Utbildningen innehåller grundläggande tekniker för att skapa de bästa texturerna med optimal hållbarhet. Kompendiet innehåller ca 40 olika recept på glass och sorbet.

Kursinnehåll

  • genomgång av råvaror och olika tekniker för glass och sorbet.
  • ett 40-tal unika recept.
  • klassiska recept med modern smaksättning.
  • detaljerad genomgång om teori för tillverkning av glass och sorbet.

Lärare: Valrhona Pastry Chef, Christophe Domange

Utbildningsdatum: vecka 15, 9 – 11 april.
Utresa den 8/4 och hemresa den 12/4 2018.

Plats: Tain l Hermitage, Frankrike.
École du Grand Chocolate Valrhona.

Film om utbildningen:

Antal platser: 8 platser, fördelat på de nordiska länderna.

Kursspråk: engelska

Pris inklusive kurs, kursmaterial, studiebesök, resa, hotell och måltider:
Cercle V kunder 13 900kr,
ej Cercle V kunder 15 900 kr.

Priserna är exklusive moms
Anmälan är bindande och faktureras i förväg.
Avbokning senare än 10 dagar innan kursen
debiteras med 50 %.

Anmälan skickas till kristin.ahlander@wgs.se senast den 2 mars 2018.
Först till kvarn gäller. Ange namn, verksamhet, E-mail och telefon.

 

Christophe has started with 4 years of training at the hotel school in Challe Les Eaux then he decides to nurture his passion with an international career in the United States during 6 years at the Unions league Café. He come back in France for an apprenticeship in pastry at Mr Rosset, one of the “Meilleur Ouvrier de France Chocolatier”. He worked in Mr Westermann Buresel restaurant in Strasbourg and Mr Chevallot, one of the “Meilleur Ouvrier de France Pâtissier” in Val d’Isère followed by 2 years in Spain with Mr Oriol Balaguer MMAPE. He joined Valrhona School in 2007 in order to transmit and share his expertise in customer service.