Jobba hos oss

Affärsinriktad CIO med operativ förmåga till Werners Gourmetservice (Skara)

Välkommen till Werners värld – en växande importör och leverantör av gourmetprodukter till framförallt restauranger och storhushåll i Sverige och Norden. Vi skapar njutning och upplevelser för våra kunder som består av landets främsta restauranger. Till hjärtat i vår verksamhet, huvudkontoret i Skara, söker vi nu en CIO med hög operativ förmåga som vill vara delaktig i vår fortsätta utveckling.

Som CIO hos oss har du det strategiska och operativa ansvaret för all IT-relaterad verksamhet, från underhåll och drift till utveckling. Du ska säkerställa en modern och kostnadseffektiv IT-miljö och verksamhet med utgångspunkt från företagets affärsmässiga behov. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till vd.

Du kommer arbeta i ett litet team (för närvarande en mycket erfaren medarbetare), nära både teknik och verksamhet. Vi värdesätter samverkan och förmågan att skapa konstruktiva och goda relationer med både kollegor i ledningsgruppen, leverantörer och samarbetspartners.

Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom IT (gärna i kombination med ekonomi/ business) och flera års arbetslivserfarenhet som konsult och/eller anställd med motsvarande arbetsuppgifter i liknande företag.

Du har god förståelse för försäljning, ekonomi och logistik. Du har ett stort intresse för affärssystem. Du har erfarenhet av projektledning och har arbetat med hela spektrumet drift, infrastruktur och support. Du har erfarenhet av att driva förhandlingar och upprätta avtalsvillkor med IT-leverantörer.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är du analytisk, proaktiv och gillar att arbeta med ständiga förbättringar. Du har förmåga att entusiasmera och motivera förändringar i utveckling av rutiner och arbetssätt.

Du arbetar analytiskt och strukturerat samtidigt som du prestigelöst hugger i och operativt hanterar löpande uppgifter och utmaningar. Precis som vi alla gör i ett växande företag med stark entreprenöriell kultur.

Fakta om vår IT miljö: Vi har en outsourcad miljö som driftas av Evry. Som affärssystem använder vi Jeeves och alla dess moduler. Med QlikView och Crystal Reports skapar vi analyser och uppföljningar. Vi attesterar via Ascendo E-attest. LIME är vårt CRM-system. Logtrade hanterar våra leveranser och Office 365 finns i alla medarbetares datorer.

Sista ansökningsdag är 31/12, men kandidaturval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan (personligt brev + cv) till jobb@wgs.se

Säljande Brand Manager
La Rose Noire

År 1991 öppnade Gérard Dubois det första La Rose Noire Pâtisseriet i det mest prestigefyllda köpcentret i Hong Kong. Idag är La Rose Noire världsledande på exklusiva skal och strutar. De spröda skalen är vackert handgjorda och smaken är fantastisk!

Våra produkter är ett växande segment med stor utvecklingspotential på den svenska och danska marknaden. Vi söker nu en Säljande Brand Manager för La Rose Noire, som vill vara med och säkerställa att vår positiva utveckling fortsätter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Säljande Brand Manager blir du ”mästaren” inom Werners Gourmetservice och La Rose Noires produkter och varumärke. Du ingår i vårt utesäljteam med mycket kompetenta och engagerade kollegor som sporrar varandra till utveckling. Till stora delar planerar du själv din arbetsdag, men samarbetar även med dina kollegor i säljkåren. Du rapporterar till LRN och WGS, där all kommunikation sker på engelska. I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Ansvara, utveckla och genomföra aktiviteter och presentationer som stödjer marknadsstrategin för LRN och WGS.
  • Dagligen kontakta beslutsfattare så som kökschefer, Executive Chef, kockar m.fl. för att presentera och sälja in LRNs produkter.
  • Kommunicera med inköpsavdelningen för att se över att relevant sortiment av produkter finns tillgängligt för våra kunder.
  • Stötta och utbilda säljteamet internt.
  • Leda och utveckla produktgruppen.
  • Delta i olika marknadsaktiviteter.

Din profil
Vi söker dig som gillar att resa och träffa nya människor i ditt arbete. Vi ser gärna att du har ett matintresse och erfarenhet från branschen. Som person är du driven med en god kommunikationsförmåga och har lätt för att tala inför människor. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då all kommunikation med leverantören sker på engelska. Självklart har du körkort då tjänsten innebär resor i både Sverige och Danmark. Du ha ett starkt eget driv och förmågan att arbeta självständigt för att nå uppsatta mål. Vi ser att du har ett starkt engagemang och en vilja att ständigt bli bättre på det du gör. Sist men inte minst så har du ett målinriktat arbetssätt som gör att du kan planera, prioritera och strukturera ditt eget arbete. Du har erfarenhet av att arbeta med Office-paketet.

Vi erbjuder
Du börjar din anställning med att i slutet av januari åka på en två veckors utbildning hos LRN på deras produktionsanläggning i Clark på Filippinerna. Här kommer du tillsammans med flera personer från andra länder få genomgå deras Brand Manager-utbildning, där du får all den kunskap du kommer att behöva i ditt dagliga arbete gällande produkter och presentation. I tjänsten ingår förmånsbil, mobiltelefon, iPad och PC.

Kontakt
Vi samarbetar med Säljpoolen i denna rekrytering. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Hampus Johansson på tel. 031-7045194. Länk till Säljpoolen hittar du här.

Välkommen med din ansökan!

Werners Gourmetservice är ett stabilt växande import- och distributionsföretag i matbranschen. Vi levererar livsmedel av hög kvalitet till restauranger, grossister och butiker i Norden. I sortimetet finns caviar, tryffel, kryddor, choklad, desserter, och mycket mer. Vi arbetar nära och bygger långsiktiga relationer med såväl kunder som leverantörer. Vår vision är att alltid ligga i framkant vad gäller att tillmötesgå kundens behov av nyheter, kunskap och inspiration från den gastronomiska världen.